بازدید 4744

 افزایش بیش از صددرصدی ۷ جریمه رانندگی!

جانشین پلیس راهور فراجا از افزایش بیش از صددرصدی ۷ جریمه رانندگی خبر داد و گفت: مبلغ تخلف این جرائم در حال حاضر بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است که با این احتساب به بیش از یک میلیون تومان می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 11 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، افزایش مبالغ "جرائم رانندگی" موضوعی است که پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل بازدارنده نبودن این جرائم مطرح کرده و  از دستگاه‌های مسئول پیگیری می‌کند.

پلیس معتقد است اگر مبلغ برخی از جرائم خطرساز رانندگی افزایش پیدا کند، این موضوع می‌تواند به کاهش تصادفات و کاهش تلفات جانی هم کمک کند.

سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور در این باره با تاکید بر اینکه جرائم رانندگی در حال حاضر به هیچ عنوان بازدارنده نیست، به خبرنگار تسنیم گفت: از وزارت دادگستری خواسته‌ایم تا مبلغ ۷ تخلف از ۱۲۰ تخلفی که برای آنها کد جریمه وجود دارد، بیش از صددردصد افزایش پیدا کند.

وی افزود: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و مخدوشی پلاک از جمله تخلفاتی هستند که پلیس پیشنهاد داده است تا مبلغ جریمه این تخلفات را به بیش از یک میلیون تومان افزایش دهد.

سردار حسینی درباره تخلفاتی که اکنون رقم جرائمشان بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان است، گفت: تخلفاتی مانند نبستن کمربند ایمنی و پارک دوبل که در رانندگی حادثه ساز تلقی نمی‌شوند شامل این افزایش نیستند، اما به عنوان مثال جریمه رانندگی در حالت مستی که اکنون ۴۰۰ هزار تومان است به ۲ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

با مطرح شدن افزایش مبلغ جرائم رانندگی این ظن ایجاد می‌شود که شاید برخی از ماموران پلیس بخواهند از این موضوع سوءاستفاده کنند و عایدی از موضوع داشته باشند؛ اما سردار حسینی معتقد است که پلیس به سمتی می‌رود که نقش عامل انسانی را از ثبت تخلفات رانندگی کم کند البته افراد می‌توانند تخلفات ماموران پلیس به را به سامانه ۱۹۷ اطلاع دهند تا با مامور متخلف برخورد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۹
بله شما هم با مامور متخلف برخورد می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
مدتی بود که جاده ها ول شده اند.
کامیون ها و تریلی ها برای سواری ها مشکل ایجاد می کنند.
خودرو های بی چراغ زیاد شدند
پلیس هم حضور فعالی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
اصلا شما زنگ هم بزن بگو، اونم میگه چشم! حتما شما راست میگی!!!
چند سال قبل بازدارنده بودند اما حالا چون ارزش پول به شدت کاهش یافته دیگر بازدارنده نیستند قابل توجه کارشناسان دولتی که برای افزایش قیمت ها دلالی و قاچاق و ...... را بهانه می کنند
یعنی اینها مشاور مظبوعاتی و روابط عمومی ندارند ؟ به این جناب سردار بفرمایید افزایش 100 درصدی جریمه 400 هزارتومانی می شود 800 هزار تومان ، نه 1 میلیون یا 2 میلیون !!!!!! فکر میکردم فقط اعضای هیئت دولت شش کلاسی خطاب می شوند در حالی که عمق فاجعه خیلی بیشتر هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
ظاهرا که شش کلاسه شمایی!

گفته افزایش بیش از صددرصدی، خب افزایش ۴۰۰ به ۸۰۱ و بالاترش، همه‌ش میشه بیش از صددرصدی

قبل از احمق فرض کردن دیگران، یه نگاهی به عقل خودتم بنداز
اینکه همیشه افزایش جریمه کارساز باشد و مانع درست نیست. مثلا کسی را که در حال مستی رانندگی می کند باید برای همیشه و یا مدت طولانی گواهی نامه او را باطل کرد. ممکن است کسی پولدار باشد و این مبالغ برایش چیزی نباشد. ما باید کاری کنیم که کسی جرات بعضی کارها را نداشته باشد. نه اینکه شما هر کاری خواستی بکن فقط پول ما هم یادت نره نباشد
در بسیاری از جاده ها و اتوبانها تابلوی سرعت مجاز نیست یا بسیار کوچک است.به عنوان مثال هنوز کسی به درستی نمیداند که سرعت مجاز بین تهران تا کردان چقدر است.
عمده تخلفات یا متعلق هست به تازه به دوران رسیده ها یا مشکل طرح هندسی خیابان ها که راننده را مجبور به تخلف میکنه
بنابراین با افزایش جریمه مشخصا مشکل حل نمیشه
بد نیست شهرداری و دستکلههای اجرایی هم جریمه شوند و پلیس تقش بی طرف را در تصادفات و تخلفات بازی کنه
در مورد تازه به دوران رسیده ها هم مثل گذر از خط اضطرار که به جریمه محدود میشه ، توقیف خودرو مد نظر قرار بگیره البته اگر آقایان اعمال نفوذ نکنند
به قول معروف همه راهها به رم ختم میشه وتوی ممالک محروسه ایران همه راهها به جیب خلق اله ختم میشه
تمام این بلایا بخاطر ریال است چرا واحد پول را یوان نمی کنید؟
از زندگی دراین خرابه ناامید شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
باید از ایران بروی و در کشورهای دیگر زندگی کنی
نه اینکه 4 روز تفریحی به کشوری بروی
تا قدر ایران را بدانی.
از هر نوع فشاري بر روي اين مردم ، دريغ نمي ورزيد !
کار فرهنگی جواب میده.
فقط دنبال کاسبی هستید
جریمه ها تا الان جواب داده خیر
اعدام قاچاقچیان تا الان جواب داده توزیع مواد مخدر چندین برابر شده
جریمه حجاب جواب داده
نشان میده یا توانایی حل مشکل رو ندارید و یا درآمد برای شما مهم تر است
سلام . به نظر من اگه همن جریمه را موقع تخلف از راننده ماشین با کارت خوانی که دست پلیس و البته که ماشین باید دوربین دار باشه تا انشالله تخلفی صورت نگیرد .در این صورت هم مامور پلیس و هم راننده متخلف .چون قاراره نقدی پرداخت کنه دیگه جرات تخلف به سرش نمیزنه/ چون قراره مبلغ تخلفش را نقدا پرداخت کنه
البته افراد می‌توانند تخلفات ماموران پلیس به را به سامانه ۱۹۷ اطلاع دهند تا با مامور متخلف برخورد شود....

جوك قديمي و هميشه در حال تكرار - خخخخخخخخخخخخخخخ............................
چرا دراین کشور پلیس به دنبال مقصر بودن عامل انسانی هست ایا خودروهایی که پلاک میزنید استاندارد هست چرا به خودرو سازها گیر نمیدین .اقای پلیس اول استاندارد خودرو بعد عامل انسانی .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی